ďťż

Romet t51

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

mam rometa t51 3 biegowego.predkość max 55km\h
ale jestem za młody na samochód.teraz robie karte motorowerowom i mam zamiar kupic cos lepszego romet służył mi do nuki, fotki później, pozdrowienia. :->


Jakie 55 ?? Coś Ci sie pomyliło, z tego co pamiętam to wyciągał ci ok.65 km/h. Dla tych co nie wiedzą nie jest to zwykły silnik dezamet 023 1,7 km tylko była to specjalna mocniejsza wersja 2,5 km z 3 biegową przekładnią biegów, innym wydechem i gaźnikiem o większym przelocie gardzieli.
nic specjalnego polski produkt ale nieźle sie trzyma nawet driftuje nim. :-)
http://www.fotosik.pl/pok...77a1a41911.html
http://www.fotosik.pl/pok...f51cc0ac7c.html
http://www.fotosik.pl/pok...cae3b14fab.html
http://www.fotosik.pl/pok...5bc3e045f9.html
Ładny,zadbany, i nawet można takim troche poszaleć ;-) wiem bo mam ogara 200 ;-) :mrgreen:


Z górki tak :-> :mrgreen: :mrgreen:
panowie, a ten romet to on ma silnik od jawki tak, biegi po lewej stronie, i ogolnie wszystko inaczej niz w motorynce... jesli tak, to ten silnik to jest chyba najwieksza porazka jaka moze byc, wiem bo sam mialem jawke z tym buzerem. 3miechy roboty przy maszynie, pierscienie, aparat zaplonowy, i w ogole masa rzeczy nowych, elektryka nowa i co?? prąd padł jak przekrecilem kluczyk, a silnik do tej pory lezy rozkrecony bo nie dal sobie rady nawet z komarem:/
pozdro
ej panowie, przeciez to jest 2biegowka
Coś cieniutki z ciebie mechanior. kapitalkę takiego silnika zrobię w 4 h z zamontowaniem,a silnik jest rometoski 3 biegowy .bo ten romet jest mojego syna i chyba wie czym jezdzi.pozdr.... :->
mateo000 widać nie znasz sie kompletnie :-? jak sie nie znasz to nie pisz bzdur, w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz, odsyłam Cię do lektury o polskich Rometach... był taki model 50 t-1 (polski silnik 3 biegowy) oto dane techniczne tego motoroweru:

W 1976 roku Zakłady Rowerowe Predom-Romet wyprodukowały zupełnie nowy motorower dwuosobowy pod nazwą 50-T-1. Motorower ten stwarza możliwość jazdy w dwie osoby z prędkością 40km/h, nie tracąc przywilejów przysługującym motorowerom, do ktorych należy możliwość użytkowania bez prawa jazdy ( na kartę rowerową), bez kasku ochronnego oraz ze znacznie ulatwionymi formalnościami rejestracyjnymi. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z Kodeksem Drogowym kierowca wiozący pasażera musi miec ukończone 18 lat. Motorower ten ma nowy silnik o mocy 2,5Km (1,84kW), trzybiegową skrzynkę biegów sterowaną nożną znajdującą się po lewej stronie, wielotarczowe sprzęglo pracujące w kompieli olejowej i dźwignię rozrusznika typu motocyklowego. Nowe w pojęździe jest również podwozie, w którym rzuca się w oczy duże i wygodne siodło kanapowe, dające możliwość przewożenia dwóch osób (pasażer ma oczywiście podnóżki do opierania nóg). Duży, o nowym kształcie , zbiornik mieści 9 litrów paliwa. Nowe w amotorowerze są teleskopy przednie i tylne zapewniające dobre resorowanie. hamulec nożny jest sterowany dźwignią nożną typu motocyklowego, umieszczoną po prawej stronie motoroweru. Pojazd ten doskonale nadaje sie do turystyki, gdyż trzybiegowa skrzynka biegów przy mocy silnika o mocy 2,5KM umożliwia swobodną jazdę dwóch osób nawet w górzystym terenie. Bagażnik, umieszczony za siedzeniem pasażera, umożliwia przewożenie niewielkiego, ważacego 8kg bagażu.. Możliwość schowania drobnego podręcznego bagażu umożliwia prawa puszka pod siedzeniem kierowcy, w lewej jest umieszczony sygnał z bateriami i klucze do obsługi pojazdu.

To jest właśnie ten romet, specjalny wzmocniony model. Wyszło niewiele takich rometów ale jednak były. Symbol tego silnika to 019 Predom Dezamet. I nie wmawiaj mi tu chłopcze głupot bo wiem na czym jeździłem w wakacje z moim kolegą.
dokladnie EnduroBoy dokladni.Ten mateo 000 w ogóle sie niezna.Wiesz napisalem że jedzie 55 km\h dlatego ze jak bym napisal ze leci 65 km\h to by mi nieuwiezyli.ale Dzięki ci ze wspomniales o tym.Wyobrascie sobie ile by jechal jak bym wymienil mu dysze na wieksze i splanowal głowice. :->
Mój brat ma takiego samego tylko kolor inny niebieski i musze ci powiedzieć że one jechały v-max nie więcej niz 55km/h ale szcybko tą prędkość gubiły z 55 na 45 i coraz niżej mój brat jezdzi juz 1 rok i prędkość która sie trzyma jest 43km/h i nie więcej i to nie jest wina tłoka itp. ani szaleństw na drodze tylko żywotność tych silników Gume może spali ale szybko się tłoki psóją i straszne się muli czasami na biegach jak już lubisz się bawić takimi dziatkami to kup sobie MZ lub WSK więcej mocy Jak bym miał wybierać miedzy motorynką a rometem wolał bym motorynkę chodz jest miejsza to może lepszy silnik ma
niewiem jak to możliwe ale jednak cena takich zabawek wynosi nie więcej niż 400zł więc możan je szybko zacierać i się nieżle przytym bawić motorki nie są drogie więc nie stracimy duzo kasy

[ Dodano: 2007-02-07, 01:17 ]
Możliwe, możliwe...byłem tego naocznym świadkiem. A to dlatego że zwykły komarek,ogar z silnikiem dwu biegowym był troche słabszy od tego modelu. Tą prędkość spokojnie osiągał dzięki temu że miał większe koła 19' a nie tak jak wszystkie Ogary i Kadet 16' czy 17' i miał małą zębatkę z tyłu. Co prawda wolno sie rozpędzał ale jak sie rozbujał już porządnie to ja moim komarkiem nie mogłem go nigdy dogonić. Oto różnice między zwykłym Rometem 2 biegowym (polskim) a 3 biegowym (też polskim):

Silnik 023 Dezamet (kwadratowy) stosowany w motorowerach Romet: motorynka Pony, Kadet m-780, Ogar 205, Stella, Pegaz 750:

Silnik 019 Dezamet (kwadratowy) - unikalny model, wyszło tylko pare motorowerów z takim silnikiem. Były to Romet 50 t-1 i Romet 50 t-3.
Właśnie ten silnik ma nasz kolega.

Silnik 023 od 019 różnił się:

-przelotem gardzieli gaźnika
-długością wału oraz silnik 019 miał ten wał wzmocniony
-innym kątem otwarcia okien w cylindrze
-zastosowanym innym wydechem
-przekładnią biegów
-w 023 były dwie tarcze cierne w sprzęgle a 019 miał trzy.

Ponadto motorower Romet 50 t-1 miał koła 19' czyli większą średnicą od pozostałych Rometów. Takich motorowerów jest już bardzo mało, ponieważ była to limitowana produkcja.
i co z tego mogło ich wyjść nawet 5 sztuk ale oto chodzi że silniki są zryte gubią moc 65 NIE PUJDZIE NIGDY nawet jak byś pozmieniał zębatki
Nie masz żadnej praktycznej wiedzy o mechanice z tego co tutaj widzę. Nie jest to zwykły model silnika, to nie jest silnik taki jak w motorynce, ogarze 205 czy też kadecie. Czy trzeba Ci tłumaczyć jak do słupa ?? Jest to wzmocniona wersja silnika, szybsza niż zwykły silnik Predom Dezamet 023 a zresztą nie bede Ci nic wiecej pisać bo i tak widze nie kumasz bo nie znasz sie w ogóle. A z takiego silnika jak on ma można wycisnąć o wiele wiele więcej. Można wykonać przeróbki ale wtedy spadnie trwałość.

-Zrobić szlif lub założyć popularny cylinder ,,60"ccm
-Odchudzić tłok - inaczej wypiłować ze środka tłoka nadmiar stopów i innych niedoróbek odlewniczych, dzięki temu tłok stanie sie o parę gram lżejszy dzięki czemu silnik będzie się wkręcać na wyższe obroty
-Roztoczyć lub założyć większą dyszę paliwową w gaźniku
-Można rozwiercić otwór kanału dolotowego do cylindra na większy i spróbować założyć inny gaźnik
-Istnieje też możliwość dorobienia sobie sportowego tłumika. Wtedy trzeba dobrać i obliczyć odpowiednią wartość długości komor rozprężnych.
-Wypełniacze wału korbowego jeżeli ktoś nie wie jak to sie robi chętnie udzielę informacji. Polega to na usunięciu szkodliwej pojemności komory wału korbowego dzięki czemu uzyskamy większą moc, elastyczność i moment obrotowy.
-Istnieją jeszcze różne sportowe świece które powodują lepsze spalanie mieszanki

I jest jeszcze wiele innych sposobów na wyciągnięcie z silnika dużych osiągów. Oryginał pewnie że nie pójdzie 65 może troszke tam zawyżyłem ale wiem że jak jeździłem kiedyś moim komarem z kolegą właśnie Giszpixem, i mój wyciągał 45 km/h i on obok mnie przejeżdżał i spokojnie mnie wyprzedzał. Silniki niby wyglądały tak samo lecz jednak on miał usportowioną wersję i 3 biegową przekładnie biegów. Jednym co niemają pojęcia może wydaje się to niemożliwe ale jednak jest to realne :-)
Panowie bez obelg
Temat się bardzo rozwinął i z pewnością posłuży nie jednemu tunerowi jednośladów :->
Ja mam Ogara 200 i jestem z niego dumny

Bo czesi naprodukowali za dużo silników a my naprodukowali za dużo tam i tak powstał Romet Ogar 200 tak na chłopski rozum
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.