ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.Kiedyś gdy zakupiliśmy motorower np.Simsonka nowy silnik wyglądał mniej więcej tak:Jak wiadomo wygląd zewnętrzny silnik motocykla motoroweru po paru latach użytkowania przestał być już taki idealny: Można temu zaradzić polerując silnik lub chociaż jego dekle na połysk. Nie jest to aż tak wiele roboty w zależności w jaki sposób chcemy to robić. Są dwa sposoby: -RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w motorowerze Romet. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki: :arrow: -papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu. :arrow:-trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy :arrow:-wiadro lub coś podobnego z wodą :arrow:-pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i głębszego połysku. :arrow:-miękkie szmatki do polerowania :arrow:-chęci i wolny czas :-> No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polerwać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie: -200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy. -400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu. -600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów -800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie -1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy. -1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ja wypolerowałem 3 razy i uzyskałem takie coś: Jest na to drugi o wiele szybszy sposób. Można to wszystko uzyskać mechanicznie. Należy do tego celu mieć wiertarkę i nadkładkę filc polerski oraz nakładki ścierne. Silnik trzeba również odczyścić z wżerów i brudów po czym nałożyć pastę na silnik, poczekać aż wyschnie, docisnąć z całej siły filc do silnika i polerować wiertarką. Efekt niesamowity :mrgreen: Oczywiście tymi sposobami można polerować wszystko! Można zdjąć cały silnik z ramy i wypolerować kartery z zewnątrz, głowicę z zewnątrz. I inne wszystko co jest aluminiowe. Oto efekty polerki innych: A jeżeli moją pokrywę mam pokrytą farbą i są na niej duże, głebokie rysy, to jak wykonać czyszczenia i od nowa malowania pokrywy? Pozdro Sory, że odkopuje tak stary temat. Jednak chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz: Pasty, które podałeś nie są aż tak skuteczne. Obecnie używa się często past ściernych o różnych degradacjach, które zastępują papiery ścierne, lecz nie zostawiają po sobie tak dużych rys. Pasta nakłada się na filc polerki i poleruje na wysokich obrotach wiertarki bądź szliferki kątowej. Polerowanie ręczne nie daje takich samych efektów jak mechaniczne. Zdjęcia polerek, które dodałeś są słabe. Widać sporo rys itd. Polecam pasty ścierne ! Wato kupić kilka i cieszyć z naprawdę idealnej polerki jak po zabiegu chromowania ! Ja używam aktualnie pasty polerskiej Autosol jest ona o wiele lepsza od Tempo ponieważ posiada właściwości ścierne : ) Nikowell, dla ścisłości - Tempo też jest pastą ścierną. Ja polecam produkty Farecla - mają bardzo dobrą serię past o różnych gradacjach materiału ściernego, od grubościernych po wykończeniowe do polerowania na lustro (G10) a czy po tym polerowaniu nie będzie silnik rdzewiał?? a czy po tym polerowaniu nie będzie silnik rdzewiał?? To zależy... Jeżeli będzie stał wilgotnym miejscu przez jakiś czas, to na pewno zardzewieje. Lecz przy normalnym użytkowaniu motoru, i garażowaniu go to na pewno nie zardzewieje . |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |