ďťż

[MB Sprinter 308CDi] - ciężko pali na ciepłym silniku

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Witam,
Od kilku tygodni mam problem z "moim" Sprinterem, Zimny pali jak nalezy, czyli zapłon ->gaśnie kontrolka świec -> palę -> 2-3 obroty i silnik pracuje.
Inaczej Sprawa wygląda na silniku zagrzanym. Muszę go piłować po kilka sekund. W momencie jak już zapali silnik działa normalnie. Dwa razy zdarzyło się, ze auto nie odpaliło w ogóle(z rozrusznika), na lince zagadało od razu. Dodam ze rozrusznik działa jak nalezy.

Przedwczoraj odebrałem auto z drugiej wizyty u mechanika.
Za pierwszym razem zregenerowana została pompa i wymieniony zawór na nowy.
Nie zmieniło się nic, pojeździłem 3 tygodnie i auto znów nie zapaliło(na lince ponownie bez problemu).
Za drugim razem w warsztacie stwierdzono że leja dwa wtryskiwacze i je wymieniono. Nie zmieniło się nadal nic. Dalej auto na zimnym pali jak trzeba a na ciepłym nigdy nie jestem pewny czy zagada.

Spotkał się ktos z podobnym zjawiskiem?

Pisze tutaj, bo (choc za naprawy które nic nie zmieniły nie płacę z własnej kieszeni, a uzbierało się z 2-3 tys zł)chcę mieć pewne narzędzie pracy jakim do tej pory był ten samochód.

Pozdrawiam.


Koło zamachowe do wymiany..., tylko czekać aż zacznie stukać i od razu wymienić, bo może ładnie narozrabiać.
Jaki wpływ na pracę koła zamachowego ma temperatura silnika?

Koło zamachowe do wymiany..., tylko czekać aż zacznie stukać i od razu wymienić, bo może ładnie narozrabiać.
Wojtek316CDi, o jakim uszkodzeniu piszesz?
O mechanicznym czy o, nazwijmy to elektronicznym? Mam na myśli nabiegunniki dające sygnał dla czujnika położenia wału, o ile znajduje się on przy kole zamachowym.
Nie temperatura ma wpływ na koło zamachowe, ale wadliwe koło ma wpływ na odpalanie wozu na gorącym silniku. Tak przynajmniej było u nas. Jak poszło koło zamachowe ( dodajmy że jest ono dwu-masowe, a nie jak w starym modelu jedno, dlatego łatwiej ulega awariom, fakt że u nas dopiero przy 350000km czyli w zasadzie ze zużycia a nie wady) to samochód nie chciał odpalić jak był gorący, trzeba było trochę poczekać aż ostygnie. Dodatkowo na wolnych obrotach charakterystycznie stukało.

Koszt u Mercedesa to ok. 5tys. zł, w takiej generacji jak nasz (patrz link w podpisie)

Tak było u nas, może u Ciebie nie jest to awaria wywołana przez to.


Przebieg to 270kkm. Stukanie na wolnych, od jakiegoś czasu też mnie coś niepoki pod tym względęm.
Dzięki za odzew. Zasugeruję to przy kolejnej wizycie w warsztacie.
Jeśli stuka to ja jestem na 100% pewien że to właśnie koło zamachowe, ale upewnij się w serwisie

Pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.