ďťż

Synchronizacja SPRZĘGŁO+GAZ

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Witam. Jeżdże od pół roku i zastanawia mnie jeden fakt. Jak poprawnie operować sprzęgłem i gazem przy zmianie biegów aby zmiana ta była jak najbardziej dynamiczna i płynna. Dotą nie zwracałem szczególnej uwagi na zmiane biegów. Czasami robie to szybko, puszczając gwałtownie sprzęgło jednocześnie wciskając gaz w podłoge( w tym wypadku zdaża się że odczuje faktyczne przyspieszenie ale czasami szarpnie i silnik traci wyraźnie obroty), czasami robie to powoli czyli szybko omijam jałową pozycje sprzęgła i kiedy zaczyna łapać dodaje troche gazu, a czując że obroty się wyrównują puszczam powoli sprzęgło jednocześnie dodając gazu. Chciałbym wiedzieć jaka jest generalna zasada według, której najlepiej zmienia się biegi, jeśli oczywiście takowa istnieje. Pozdrawiam, Kuba


Zastanawiam się czy jest inna zasada oprócz tych, których podałeś. Każdy jeździ po swojemu, jak chce. Nie ma unormowanej zasady dodawania gazu, tym bardziej puszczania sprzęgła. Moje zdanie.
Ja powiem tak, każdy kierowca z którym jeździłem operował tymi pedałami inaczej. Każdy ma swoją zasadę, która mu najlepiej odpowiada...
Dokładnie, każdy ma swoją zasadę, a nie da się tego jakoś specjalną metodą zsynchronizować, po prostu trzeba wyczuć. A to raczej nic trudnego...


Staraj się robić tak żeby nie szarpało, wtedy nie tracisz ani na mocy ani na czasie jeśli jeździsz na jakimś rajdzie. Przy redukcji stosuj między-gaz, bardzo się przydaje wtedy nie spadają tak obroty.
Tak jak było napisane - każdy ma swoją metodę. Ale międzygazu nie polecam bo:
- sprawa nie łatwa do nauczenia
- żeby dawało się go robić trzeba wymienić nakładki na pedały i odpowiednio je ustawić (gaz dodaje się piętą)
- potrzebny jest głównie w skrzyniach tzw kłowych - w cywilnych autach nie przydaje się chyba, że ktoś ma oldtimera ze skrzynią bez synchronizacji
co to takiego międzygaz? mniemam że to coś innego niż półsprzęgło...
Ja osobiście po zmianie biegu szybko puszczam sprzęgło, by zmiana biegów trwała jak najkrócej. W czasie gdy puszczam sprzęgło dodaję mocno gazu. Chyba że staram się jeździć ekonomicznie to wtedy gazu mniej.
fachowe wytłumaczenie na czym polega między gaz.

Polega na nieznacznym uchyleniu przepustnicy (dodaniu gazu) w momencie wysprzęglenia podczas redukcji biegu (zmiany przełożenia na niższe) w celu wyrównania prędkości obrotowej silnika oraz układu napędowego, i, w konsekwencji, uniknięcia niekorzystnego udaru podczas wsprzęglania.
Dzięki ale dziwna ta technika trochę, dodanie gazu przy zmianie biegu, jeszcze rozumiem - po zmianie jak odejmujemy nogę ze sprzęgła, ale przed ? Jeszcze widać trzeba się sporo nauczyć ;D
Znalazłem fajny art:
http://www.technikajazdy....y/heel-and-toe/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.