ďťż

OGAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!max 35km/h

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Witam mój kolega Sylwester Nieszporek mówi że ma Ogara który jedzie mu 60 km/h przy wadze 70kg (orginalny silnik) i mówi że to jest limitowana wersja

Motorower Ogar
Dane ogólne:
Producent Zakłady Metalowe Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji 1983-89

Silnik:
Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Jawa 223,srednica cylindra 38 mm, skok tłoka 44mm, pojemnosc skokowa 49,9 ccm Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr.
Gaznik:
Jikov 2917 PSb
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe
Skrzynia biegów:
Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna.
Napęd:
Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 118 ogniwach
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm. Zawieszenie kola tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach Skok zawieszenia 50 mm. Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem.
Koła:
Niewymienne o srednicy obreczy 23". Ogumienie 2,125-23. Cisnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładka. Srednica bębnów 97 mm szerokosć szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Pradnica- iskrownik o mocy 20W,oddzielna cewka zapłonowa. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny pradu zmiennego.
Pojemnosci:
Zbiornik paliwa 9 l
Wskazniki
Prędkosć maksymalna: 40 km/h
Prędkosć maksymalna użytkowa: 35 km/h
Zdolnosć pokonywania wzniesień: 25%
Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
Zużycie paliwa: 3 l/100 km przy 35 km/h
Masy:
Ciężar własny 60 kg
Dopuszczalne obciażenie 150 kg
Podstawowe wymiary:
Rozstaw osi 1200 mm. Długosć całkowita 1850mm, szerokosć 650 mm, wysokosć 1050mm.
Stosowane barwy nadwozia:
Czerwona, niebieska, zielona
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka, instrukcja
Strona GłównaMotoroweryTechnikaGaleriaInneRometKomar, Żak, RyśPegaz 700Pegaz 710Pegaz 750Polo 76050T1 Lub 237050TS1Pony m250T3Kadet 780Kadet 781Ogar 200Pony m3Chart 211Kadet 110 automaticMr 01 RyśMr 02 ŻakKomar 230Turysta-prototypGaźnikiSprzęgłaSilnikiRamyOponyRometKomarŻak I RyśInneCzęści RometCzęści Żak, RyśCzęści KomarForumLinki

PRĘDKOŚ MAX 40 KM/H !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Istnieje jeszcze możliwosć zmieny zebatki tył no i na wałku zdawczym,o tym nie pomyslałes? co daje nam w zalerznosci od ilości zębów pretkość do 25 kh wiecej :mrgreen: :->
Witam Karol, z tego co widze jesteś cieniutki w tych sprawach i zbytnio się nie znasz. Niestety ale muszę Cię rozczarować iż twoje dane są danymi zmyślonymi tak naprawdę zablokowany Romet Ogar 200 z silnikiem jawki wg.mojej książki co posiadam ,,Motorowery Romet - obsługa i naprawa" ma v-max 50 km/h. Aby sie czegoś dowiedzieć, doinformować przeczytaj sobie ten artykuł. Dużo wiem na ten temat bo miałem wiele takich motorków. Silniki które były importowane z Czech do Polski do produkcji polskich motorowerów były dławione aby zgadzały się z przepisami. Tak naprawdę silnik takiej jawki ogara 200 po oddławieniu dojdzie do mocy 3,5 koni i v-max ok.65 km/h a w dobrym stanie nawet do 70 km/h. Dla niedowiarków polecam przeczytanie:

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdławione silniki. Oddławianie

Jak powszechnie wiadomo silnik Jawa 223 dysponuje mocą ok. 3,5 KM. Tymczasem ten sam silnik montowany w Ogarze 200 i Jawkach 2x (sprzedawanych w Posce), ma 2 KM. Jest to wynikiem dostosowania motorowerów do polskich przepisów obowiązujących w latach świetności tych pojazdów. Jawka z silnikiem o pełnej mocy, bez problemu przekracza 60 km/h, a w przepisach istaniał zapis, że motorower nie może przekraczać 50 km/h.

JAK ROZPOZNAĆ ZDŁAWIONY SILNIK I ODZYSKAĆ PEŁNĄ MOC???

Moc była ograniczana poprzez zmniejszenie średnicy wejścia do króćca ssącego (zdławienie przelotu) i wydłużenie kolanka wydechowego, które wnikało głębiej do tłumika zaburzając tym samym swobodę przepływu spalin, co powodowało obniżenie mocy, momentu. Zablokowane silniki z trudem przekraczały 5 500 rpm.

Ponadto w motorowerach ze zdławionym silnikiem stosowane były mniejsze zębatki zdawcze.

Króciec ssący silnika o pełnej mocy ma prostokątne wejście o wymiarach odpowiadajacych wylotowi gaźnika. Króciec zdławiony ma okrągły otwór o srednicy ~12 mm. Aby przywrócić pełną moc, wystarczy rozpiłowac otwór do wymiarów wylotu gaźnika. Dużo prościej jednak kupić gotowy króciec z otworem prostokątnym.

Jeśli chodzi o kolanko, to w silniku zdławionym jest ono o około 100 mm dłuższe niż kolanko w silniku o pełnej mocy. Kolanko wystarczy skrócić tak, aby wchodziło w tłumik na około 40 - 45 mm.

Warto sprawdzić jaką zębatką zdawczą dysponuje silnik, jeśli jest to Z11, to z powodzeniem możemy ją zastąpić Z12 lub Z13, z tym, że na tej ostatniej silnik już zaczyna się męczyć (brakuje mocy).

Wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 1,8 - 2,0 mm przed GMP, a dysza w gaźniku powinna mieć rozmiar 68 lub 70 (w silniku zdławionym jest najczęściej 65).

Po tych zabiegach silnik powinien dysponować 3,5 KM mocy, co wystarczy do osiągnięcia ~65 km/h (w zależności od zębatki zdawczej).

CO Z TRWAŁOŚCIĄ???

Wiele osób zadaje mi pytanie, jak jest z trwałością oddławionego silnika, bojąc się czy aby niezajeżdżą szybciej swojego silniczka. Otóż trwałość nie zmienia się, baaa nawet śmiem twierdzić, że nieznacznie wzrasta (wszystko zależy od stylu jazdy). Po pierwsze silniki te miały dość spory margines mocy (fabryczne 3,5 KM, tymczasem podzespoły sa wykonane ze sporym zapasem), po drugie: dopiero po oddławieniu silnik pracuje tak jak to było w założeniach, no i po trzecie, po oddławieniu silnik dostaje więcej mieszanki, a więcej mieszanki to lepsze smarowanie (no i większe spalanie , ale coś za coś).

Jeżli chodzi o wspomniany wzrost spalania, będzie ono o ok 0,5 l/100 km wyższe.

Artykuł pochodzi ze strony www.joserodolfo.foxnet.pl...zytaj_arty&t=16 i jest własnością autora.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Najpierw się człowieku naucz czytać i potem dopiero coś pisz bo twoja wiedza o mechanice jest naprawdę na kiepskim poziomie :roll: Jawka po przeróbkach dojdzie nawet do v-maxu
powyżej 80 km/h oto dowody:

Przeróbki wykonał mój kolega z innego forum...

http://republika.pl/brezniewmoto/index.htm

Zapraszam. Karol swoją wiedzą reprezentujesz bardzo niski poziom :-( Wiem bo sam mam takiego ogara ...
To te wszystkie komarki rometki simsonki ogarki kadetki Jakwi to są szroty !!!! nie opłaca się wlewać do tego paliwa lepiej kupić sobie prwidziwy motor 50

motohiszpania Peugeot xr6 aprilia rs honda ns1 yamaha tzr gerbi gpr szuki rg
POLECAM MARKOWE I NAJLEPSZE BIEGÓWKI W KLASIE 50cm3
Dużo mocy zabawy szybkości


Miałem Jawke i wiem o co chodzi te informacje są prawdziwe z książeczki obsugi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 która posiadam jeszcze i informacje są też z neta ściągnięte takie stare motorynki nie pojadą szybko o 50 km/h to chyba z górki może pójść na luzie bo na biegu by wał się rozwali bo by nie wytrzymał Lecz są na pewno pare jawek które mogą jechać około 70 km/h ale na pewno romet z orginalnym silnikiem nie pojedzie 50km/h nigdy w życiu !!!!!!!!!!!najwyżej z górki

A ty nie miałeś takiego ogara !! ;-) tylko kadeta jak dobrze pamiętam

[ Dodano: 2007-02-08, 12:11 ]
Mam ogara jak nie wierzysz to przyjdź do mnie to Ci pokażę ,że stoi u mnie w piwnicy. Teraz właśnie sprzedaję silnik do niego na allegro wpisz sobie silnik jawa i na takim żółtym tle to mój silnik licytują a sprzedaje bo kase musze mieć. Teraz go sprzedaję na części. Jest on po przeróbkach już i spokojnie przekraczał mi 60 na trójce na małym gazie. Kadeta też miałem ale to już dawno dawno temu, teraz cieszy się nim kolejny nowy właściciel który przejechał do mnie aż z Koszalina żeby go kupić. Oto właśnie uroki starych dobrych polskich no i niemieckich (Simson) motocykli :-> Mam simsona który ma 24 lata i dalej śmiga jakby był nowy z salonu, nic sie nie psuje wszystko działa jak należy biorę te wszystkie podróbki skuterów i inne romety jak chcę. Zobacz starszy ode mnie jest o 8 lat a ja i tak wole go niż jakieś włoszczyzny chińszczyzny co sie rozlecą zaraz wszystko poodpada. A taka Aprilla zresztą nie jest to PRAWDZIWA APRILLA ! Czytałem jest to tylko replika prawdziwej aprilli. Przyjdź do mnie za 24 lata z tą swoją Aprillką to zobaczymy czy bedzie wyglądać nadal tak samo świetnie jak mój simson po tylu latach bo szczerze w to wątpie, prędzej po 24 latach zostanie z niej sam popiół rdzy lub bedzie sie wgryzać w glebę na złomie. Simson to bardzo dobra marka zawsze produkowali jedne z najlepszych motorowerów i motocykli i nadal produkują. Sprawdź sobie te nowe Simsony co wychodzą z fabryki powyżej 2000 roku. Silnik i to wszystko nowsza technologia, nowe rozwiązania konstrukcyjne, sam byłem naocznym świadkiem mocy tego silnika to byłem przerażony jak technika poszła do przodu :-o silnik jechał jeszcze raz tyle i miał dwa razy lepsze przyspieszenie niż mój ten stary model silnika z '83 roku. Jakbym sobie załatwił z niemczech taki silniczek nowy z nowszego modelu to wątpie czy dałbyś mi radę na trasie. Pozdrawiam :-)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.