ďťż

Nowe Iveco Daily

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Iveco Daily obecne jest na europejskim rynku już od 25 lat. W roku 2001 jeden z najbardziej docenianych samochodów dostawczych przeszedł wiele zmian, które odmłodziły zdecydowanie sylwetkę Iveco Daily. Auto jest bardzo wszechstronne, oferuje wiele miejsca oraz typów nadwozia. Swoją popularność Iveco Daily potwierdza między innymi tytułami "Fleet Van of the Year 2005" i "Van of the Year 2005" na rynku brytyjskim. Dobra ekonomika i ergonomia auta sprawia, że Iveco Daily jest często spotykanym samochodem dostawczym wśród polskich przemysłowców. W 2006 r. Iveco Daily poddany został modernizacji.
Dane techniczne:
Układ napędowy:
Rodzaj silnika turbo diesel(common rail)
Pojemność silnika [cm3] 2998
Moc maksymalna [KM/kW] (obr./min.) 176 / 130 ( 3200-3500 )
Maks. moment obr. [kGm/Nm] 40.8 / 400 ( 1250-3000 )
Skrzynia biegów 6 - biegowa; manualna

Wymiary przestrzeni ładunkowej:
Długość/Szerokość/Wysokość [mm] 3000 / 1800 / 1900
Objętość [m3] 10.2
Szerokość między nadkolami [mm] 1320
Wysokość otworu załadunkowego [mm] 1780

Nadwozie:
Nadwozie furgon
Długość/Szerokość/Wysokość [mm] 5477 / 1996 / 2645
Masa własna [kg] 2115
Ładowność [kg] 1375
Liczba miejsc siedzących 3
Rozstaw osi [mm] 3000
Przepraszam za brak zdjęć ale jak tylko je będę posiadał to dodam- no chyba że ktoś mnie wyprzedzi i doda- zapraszam
Dane techniczne to najmocniejszy układ napędowy montowany w IVECO DAILY- 3.0HPT.
(c) różne źródła


Świtnie Wojtek !!

Rozwijasz się nam tu.

Zdjęcia Iveco 2006

Przed Liftingiem



Po Liftingu



Pozdrawiam !!
BAJO !!
Dziękuję za zdjęcia- temat mam nadzieje wyczerpany- zapraszam do wyrażania opinii
Hmmm... Jak dla mnie Iveco - i wszystko jasne... Nie podchodzą mi te auta chociaż nie wiem jak sprawuje się ta nowa wersja... W każdym razie nie przemawia ta marka do mnie... Za dużo mówi się o ich awaryjności zarówno w dystrybucji jak i transporcie ciężkim.

PS. Wie ktoś jak sprawuje się ta nowa wersja


Jak sprawuje się nowa wersja nie wiem ale cały czas będę bronił ciężkich pojazdów IVECO takich jak EuroStar i Stralis. Ale to nie w tym dziale pogadamy o tym w dziale o IVECO mam nadzieje
Chyba tu zaraz podpadnę co najmniej 2 osobom. Przed Świętami wróciło do Firmy Iveco Daily (2005 r. ). Miało parę usterek więc wziąłem go, żeby to trochę ogarnąć. Przejechałem ok. 100 km i pierwsze wrażenie z jazdy było całkiem pozytywne. Dzień wcześniej podobną "trasę" zrobiłem Mercedesem Sprinterem 316 CDI full wypas ( 2003r.) i muszę przyznać, że porównanie wypadło na niekorzyść Mercedesa. Chodzi mi m. innymi o zachowanie w koleinach i przy wyprzedzaniu dużych aut. Jeśli to kogoś interesuje mogę szerzej opisać moje subiektywne odczucia...
Mnie interesuje i to bardzo, bo od długich lat porównuje te pojazdy. Merca i Iveco.
Opisz szerzej co i jak, przebiegi, (roczniki są- na korzyść włocha) silniki dokładnie, itp.
Mam dzieje że wiesz o co mi chodzi.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Generalnie jestem zwolennikiem MERCEDESa możliwe że przekonam się i do IVECO.
Iveco Daily 35S14V z 2005 silnik 2,3. Napęd na tylną oś z pojedynczymi kołami. Długi. 3 m skrzynia ładunkowa + dodatkowy rząd foteli. Służy w firmie do przewozu osób i narzędzi.
Nie jest rozpieszczany, jeździ przeważnie na budowy. Do Firmy wraca na święta. Poobijany sprzętem budowlanym. A to wózek widłowy go zahaczył, a to kierowca cofnął za daleko...za to Mercedes Sprinter 316 CDI był zawsze dopieszczany. Służy właścicielom firmy do wyjazdów turystycznych. Np zimą w góry na narty -stąd wersja z napędem na 4 koła. Wozi też delegacje na zagraniczne konferencje. W wolnych chwilach jest wypożyczany znajomym szefa na dłuższe trasy. Jest krótszy od Iveco. Silnik 2.7. Mimo, że jest to wersja turystyczna - komfortowa silnik pracuje głośniej, może nawet nie to, ze głośniej. Dźwięk silnika Iveco jest przyjemniejszy dla mojego ucha. Merc ma silnik 2,7 ale nie wyczułem, żeby był mocniejszy. Za to przy większych prędkościach w koleinach, na zakręcie strach mnie parę razy obleciał, przy wyprzedzaniu dużego auta Merc zdecydowanie zmienia tor jazdy jeśli się go nie skoryguje. W Iveco nie wyczuwałem aż takiego wpływu choć powierzchnię boczną ma większą. Wjżdżając w ten sam zakręt z podobną prędkością uwzględniając siłę i kierunek wiatru ...żadnej adrenaliny.

jeździ przeważnie na budowy.

Fakt że jest to ciężki teren, ale zapewne nie są to bardzo dalekie wyjazdy.

Zamieszczam zdjęcia pojazdu.



Zaraz zaraz napęd na 4 koła mam tylko w Sprinterze 316 CDI. Ale powyżej 60 km/h sie go nie używa. Nie wiem dokładnie jak to jest zbudowane ale nie jest to taki rodzaj napędu jak w terenowych Jeep-ach czy osobowym Volvo AWD ( które mam przyjemność czasem prowadzić). Na suchych, twardych nawierzchniach zgodnie z instrukcją obsługi używa się tylko napędu na tylną oś. Niedogodności w prowadzeniu występują przy znacznie większych prędkościach. Iveco prowadziło mi się znakomicie w każdym zakresie prędkości. Oczywiście po suchej i twardej nawierzchni.

Myślałem że to właśnie IVECO posiada napęd 4x4.
Mówiąc szczerze samochód który posiada kilku użytkowników nigdy nie będzie idealny.
Przekonałem się o tym wdrażając się do mojej obecnej firmy.

Zaraz zaraz napęd na 4 koła mam tylko w Sprinterze 316 CDI. Ale powyżej 60 km/h sie go nie używa

No to jest logiczne Nie wiem jak można by lecieć 140km/h przy "włączonym" napędzie, załączonych mechanizmach.

Problem w tym że mimo iż się z niego nie korzysta, drastycznie psuje on właściwości jezdne poprzez prześwit. Moim zdaniem to jest powodem "pływania" po drodze.

Powiem pana tak Iveco Daily w najnowszym wcieleniu jest cudne...Chociaż sam niespecjalnie interesuje sie samochodami dostawczymi to Iveco przekonało mnie do siebie gdyż od tygodnie moja rodzinna firma weszła w posiadanie tego samochodu.Na początku byłem nastawione anty do tego pojazdu,myślałem sobie przecież to tak jak bym kupił fiata,nie rozumiałem czemu wybór mojego taty padł na Iveco,a nie MB Sprintera który wydawał mi sie znacznie lepszy.Po dokładnym obejrzeniu Daily stwierdzam iż MB ma poważnego konkurenta...Niestety mogę tylko ocenić samochód po względem wykonania,kultury pracy,komfortu jazdy...Gdyż nie mam uprawnień które pozwoliły by mi usiąść za kierownica... Pozdrawiam
Nikt nie mówił, że nowe Iveco jest złe.
To dobry samochód, ale nie pod każdym względem.
Do Sprinter'a jeszcze mu trochę brakuje.
Mówię tylko o swoich odczuciach.Zapewne brakuje mu trochę do MB,jednak można w ostatnich latach zauważyć iż Daily coraz częściej pojawia sie na ulicach i zyskuje coraz więcej zwolenników.Wiadomo ze żaden samochód nie będzie lepszy od rywali pod każdym względem.Postaram sie niedługo wrzucić fotki mojego Iveco wtedy sami ocenicie.Zapomniałem powiedzieć ze Daily które posiadam jest tak zwanym pojazdem specjalistycznym(laweta).Pozdrawiam
Tak jak już mówiłem. W ostatnim czasie Iveco zyskało sobie wielu zwolenników, właśnie dzięki nowej wersji Daily. Oby tak dalej.
W wypadku specjalizacji samochodu Iveco jest lepsze od MB na lawetę,gdyż rama MB jest krótsza o około 1m,po nadto Daily jest lepiej wyposażony za mniejszą kasę...Dziś postaram sie dodać fotki Iveco...
Jeżeli chodzi o nadwozia specjalistyczne, to tutaj muszę Ci przyznać rację - Iveco jest lepsze. Jeżeli będziesz dodawał zdjęcia samochodu, to może odrazu załóż temat prezentujący Twój samochód.

Możesz to zrobić wg. wzoru :
http://www.forumsamochodo...pic.php?t=14189

Pozdrawiam !
Kilka fotek Iveca Daily 35C15 , którym śmiga mój tata

Nie ma zastrzeżeń do plastików (o dziwo ), silnik 3 litrowy i wersja maksymalnie wysoka i długa, do tego skrzynia 6- ka bardzo dobrze pasuje. Wersja 35C15, czyli bliźniak na tylnej osi i 150 KM dostępne przy każdym wciśnięciu gazu. Ogólne wrażenia baaardzo pozytywne.
Co do wyposażenia to wewnątrz praktycznie golas, poza widocznym na zdjęciach radiem na CD, naszym CB i elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami.






[Co do wyposażenia to wewnątrz praktycznie golas, poza widocznym na zdjęciach radiem na CD, naszym CB i elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami].

Jeśli to iveco według ciebie to golas to nie jechałeś mercedesem 310 lub 312 gdzie w posdtawowej wersji nie było tak jak w waszym iveco

Komputera pokładowego
szyb elektrycznie sterowanych i lusterek
pewnie jeszcze centralny na pilota masz ,jak to w wiekszości obecnie sprzedawanych busach
kontrolka niezapiętych pasów
spryskiwacz szyby przedniej zintegrowany z kilkukrotnym ruchem wycieraczek
poduszki powietrznej

Komputera pokładowego
szyb elektrycznie sterowanych i lusterek
pewnie jeszcze centralny na pilota masz ,jak to w wiekszości obecnie sprzedawanych busach
kontrolka niezapiętych pasów
spryskiwacz szyby przedniej zintegrowany z kilkukrotnym ruchem wycieraczek
poduszki powietrznej


Szczerze to mi się wydaje, że powinna być to podstawa w dzisiejszych autach dostawczych.

Co do Iveca to jeszcze kilka nowszych zdjęć:





Mój ojciec właśnie takim Iveco Daily jezdzi z Dębicy i nie narzeka oraz ja
Iveco Daily 4x4

Pojazd oferuje możliwość pokonywania 100% wzniesień (45 stopni) i brodzenia do głębokości 70 cm. W zależności od rodzaju ogumienia i rozstawu osi, kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio: 51, 42 i 149 stopni. Nowe,iveco jest wyposażone w silniki doładowany diesel o pojemności 3 litrów, mocy 176 KM w zakresie 3200–3500 obrotów i momencie obrotowym 400 Nm, dostępnym od 1250 do 3000 obrotów. Moment przenoszony jest stale na 4 koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni przekładniowej ZF oraz skrzyni redukcyjnej umożliwiającej jego blisko czterokrotną multiplikację (1:1, 1:1,24, 1:3,11, 1:3,86). W praktyce daje to 24 przełożenia do przodu i 4 do tyłu. Oprócz redukcji, w terenie nieodzowne okazać się mogą elektrohydraulicznie sterowane blokady dyferencjałów: przedniego, tylnego, centralnego, włączane za pomocą przycisków na desce rozdzielczej.

Zawieszenie to klasyczne mosty, sztywne i paraboliczne resory piórowe. W Daily zastosowano hamulce hydrauliczne, z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe i odłączany, np. w terenie, ABS. Wnętrze, nie licząc dwóch dźwigni skrzyni redukcyjnej w podłodze i przycisków blokad mostów na panelu centralnym, nie różni się od tego w Daily 2x4. Wszystkie przyrządy i przełączniki są więc tam, gdzie ich oczekujemy. Również do spasowania materiałów nie można mieć zastrzeżeń. Daily dostępny będzie z dwoma rodzajami kabin: pojedynczą, 3-osobową i brygadową, 7-osobową, z dwoma rozstawami osi 3050 i 3400 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 3,5 i 5,5 tony. W wersji lżejszej możliwości przewozowe wynoszą od 860 kg przy kabinie brygadowej do około tony w wersji trzyosobowej. Wersja cięższa może przewieźć w terenie blisko 3 tony ładunku. Opcjonalnie dla Daily 4x4 przewidziana jest cała gama zabudów, a także przystawek odbioru mocy na skrzynie biegów czy skrzynię redukcyjną. Cena Daily na polskim rynku zaczyna się od 186 tys. zł.
(c) źródło onet.pl i BMW
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.