ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.Pierwsze seryjne 8-cylindrowe BMW M3 debiutuje. Koncept z Genewy rozbudził publiczność swoimi elegancko-agresywnymi kształtami, które w seryjnej wersji praktycznie się nie zmieniły.BMW zaprezentowało pierwsze zdjęcia seryjnej wersji nowego BMW M3, które praktycznie nie różni się o wersji koncepcyjnej, którą publiczność mogła podziwiać w Genewie. Po raz pierwszy możemy jednak zerknąć do wnętrza i do treściwej tabelki danych technicznych. Chyba nikogo nie zaskoczy, że auto szybsze jest od poprzednika. Kultowe sportowe coupe przeszło do kolejnego poziomu. Zamiast 6-cylindrów pod maską grzmi kakofonia wysokoobrotowych dźwięków 8-cylindrowca, bazującego na supernowoczesnym silniku 5,0 V10 znanym z BMW M5 i M6. Zwiększanie pojemności skokowej jednostek napędowych, to jeden ze sposobów uzyskania większej mocy, ze względu na to, że już poprzednia generacja BMW M3 należała pod tym względem do czołówki światowej, nie można winić konstruktorów za to, że w nowej generacji obniżył się nieco pojemnościowy wskaźnik mocy. Z 3999 cm3 uzyskano w Monachium 309 kW (420 KM), które dostępne są przy 8300 obr./min. Granica maksymalnych obrotów znajduje się jeszcze trochę wyżej. Ponadprzeciętna jest nie tylko moc i zakres obrotów, ale również stopień sprężania 12:1. Silnik V8 jest o kilka kilogramów lżejszy od poprzedniej jednostki R6. Jednostkę napędową nowego BMW M3 połączono z 6-biegową manualną skrzynią biegów ze stałym przełożeniem 3,82:1. Żeby dyferencjał samoblokujący był w stanie efektywnie przenosić siłę napędową na koła, wyposażony został w elektrohydrauliczny zamek, którym można go zupełnie zablokować. Nie wykluczone że nowe BMW M3 otrzyma także dwusprzęgłową skrzynię biegów, jednak przekładnia SMG najprawdopodobniej nie będzie już dostępna. BMW M3 od standardowych coupe serii 3 stylistycznie odróżnia kilka detali nadwozia. Całość nie wygląda zbyt ostentacyjnie, ale bezpośrednie porównanie standardowego coupe i M3 pozwoli odnaleźć różnice. Przód odróżnia się nowym zderzakiem z wyraźnym spojlerem i dużymi wlotami powietrza. Nowa jest także maska silnika z garbem, dzięki któremu w przestrzeni silnikowej wygospodarowano odpowiednią ilość miejsca, oraz poszerzone błotniki. Lepsze opływanie powietrza zapewniają zoptymalizowane progi i nowy tylny zderzak. Lusterka zewnętrzne zamocowano na dwóch ramionach. Techniczną ciekawostką jest dach z kompozytu węglowego, który jest sztywniejszy, a zarazem lżejszy od konwencyjnych materiałów, dzięki czemu punkt ciężkości auta znajduje się o kilka centymetrów niżej. Gruntownie zmodyfikowano kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, które dopełniono aktywnymi amortyzatorami z trzema trybami nastawienia. \ (C) Roadlook.pl Troszke surowe wnętrze ale przeciez to Mka. Zato motorek ho ho 8 garów czyni z tej Bmki niezwykle zadziorne auto. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |