ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.Na wstępie witam wszystkich forumowiczówA teraz do sedna Mam sprintera 316CDI. Wczoraj podczas jazdy przy prędkości 120-145 KM/H zaczęła mi się palić kontrolka oleju (z taką "falą" pod nią). Gdy zwalniałem do 100 km/h gasła i tak cały czas. Sprawdziłem stan oleju, płynu chłodniczego i wszystko jest w porządku. Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że może to być kwestia czujnika (zepsuty? zabrudzony?). Co Wy myślicie w tym temacie? Ma ktoś może instrukcje w pdf do tego modelu sprintera? Zgodziłbym się z mechanikiem. Czujnik może być nie tyle co zabrudzony, ale już raczej zepsuty. Mam sprintera 316CDI. Wczoraj podczas jazdy przy prędkości 120-145 KM/H zaczęła mi się palić kontrolka oleju (z taką "falą" pod nią). Gdy zwalniałem do 100 KM/H gasła i tak cały czas. Sprawdziłem stan oleju, płynu chłodniczego i wszystko jest wporządku. Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że może to być kwestia czujnika (zepsuty? zabrudzony?). Co Wy myślicie w tym temacie? Ma ktoś może instrukcje w pdf do tego modelu sprintera? A nie jest to przypadkiem kontrolka silnika? Czerwona? Czasami się tak zdarza w 316stkach. Gdy Ci się zapali ta kontrola, po prostu zalej silnik 1l oleju, jaki używasz. Nie powinno być problemów więcej. Żebyś spokojniej spał zapytaj o to również mechanika, ja jestem na 99% pewien że poskutkuje, bo i u nas tak wujek robił, ale chcesz mieć te 100% to się mechanika zapytaj. Powiedz mi jeszcze jakiego koloru to kontrolka- czy pomarańczowa czy czerwona! Co oznacza czerwona, a co pomarańczowa ? Czerwona będzie oznaczać że coś dzieje się z silnikiem, tzn. wtedy należy go zalać go olejem, tak po prostu - jak się zapali to wziąć stanąć, i go zalać (mówię poważnie), zdarza się to bardzo rzadko, ale jak już się zdarzy to przy takich większych prędkościach, potem należy udać się do serwisu... A pomarańczowe, to po prostu kontrolki ostrzegawcze - o brakach, itp. To Koledze chyba zaświeciła się czerwona, skoro mówisz, że zapala się przy większych prędkościach. ona jest czerwona. Olej mógłbym dolać ale poziom jest odpowiedni, a też nie dobrze jakby miało go być za dużo. Z tą palącą się kontrolką przejechałem jakieś 950km cisnąc auto na maxa. W przyszłym tygodniu podjadę kontrolnie do mechanika i sprawdzimy. Jeśli jest ona czerwona to zrób tak jak mówię Mieliśmy to samo i wujek go właśnie tak zalewał i pomagało, a na sprinterach ma już przejechane 900 000km więc raczej wie co im dolega i jak to ponaprawiać. Jeśli rzeczywiście tyle przejechałeś to podziwiam - mógł się zatrzeć... Zalałbym go olejem, aby móc kontynuować jazdę, a później przy okazji udałbym się do Mercedesa na kontrolę. Pozdrawiam Zawsze lepiej dolać "na zapas", niż potem cierpieć. Kolego a może tego oleju masz za dużo my też tak mieliśmy bo w serwisie nam za dużo nalali |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |