ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.Gwiazdor kolejnej generacji.O nowym wcieleniu Actrosa głośno było jeszcze przed premierą. Najpierw zdjęcia szpiegowskie, potem dyskusje na Forach… Wreszcie przyszła pora na oficjalną premierę we wrześniu w Hanowerze, wprowadzenie auta do sprzedaży… Do tego zdobycie tytułu Ciężarówki Roku 2009… I właśnie, co dalej? Jaka więc jest nowa generacja ciężkiego Mercedesa? Na pewno nieco podobna do poprzedniej. Znana z drugiej generacji bryła wygląda teraz jeszcze efektowniej. Nowa atrapa chłodnicy jeszcze bardziej przypomina teraz literę V, świetnie pasują do niej nowy spojler oraz owiewka nad szybą przednią. Auto zyskało też nowe lusterka. Smaczkiem może być miniaturowy znaczek firmy Mercedes-Benz umieszczony nieco poniżej przedniej szyby w specjalnym przetłoczeniu – także w kształcie litery V. Nowością jest także podzielenie zderzaka na trzy segmenty oraz możliwość wymiany żarówki w reflektorach bez konieczności wymiany całej lampy We wnętrzu znajdujemy kilka udogodnień jak choćby dodatkowy, opcjonalny stolik przed fotelem pasażera; lusterko do golenia; gniazdo sprężonego powietrza; podnoszony podgłówek górnej leżanki oraz wieszak na mokre ręczniki. Deska rozdzielcza podobna do tej znanej nam z MpII, jednak wykonana z lepszych materiałów. Wskaźniki są teraz czytelniejsze oraz otoczone efektowną obwódką. Fotele mogą być pokryte tkaniną, welurem lub ręcznie szytą skórą – zależnie od preferencji zamawiającego. Zajrzyjmy teraz nieco niżej – do układu napędowego. W trzeciej generacji wszystkie wersje drogowe Actrosa, oprócz podwozi w układzie 6x4, będą wyposażane w inteligentną automatyczną przekładnię PowerShift2 dysponującą dwunastoma przełożeniami. Opcjonalnie dostępny będzie słynny już półautomat. Inteligentne sterowanie nowym automatem pozwala na dobór odpowiedniego trybu pracy – zależnie od aktualnych potrzeb. Ma to wpływ zarówno na zużycie paliwa jak również trwałość układu napędowego. Serce pojazdu będą stanowią silniki OM 501 LA oraz OM 502LA dysponujące mocą od 320 do 476 KM oraz wyposażone w 6 lub 8 cylindrów. Do wyboru będą także motory w układzie V6 (11,9 litra pojemności) oraz V8 (15,9 litra pojemności) o mocy od 510 do 595 KM. Auto będzie wyposażone także w sensoryczne włączniki świateł oraz wycieraczek a całe wyposażenie zostało podzielone na pakiety. Zdobywca tytułu Truck of the Year 2009 będzie dostępny także w edycji limitowanej – nazwanej Trust Edition. Jego kabina będzie zielono-czarna zaś wnętrze zyska dodatki w kolorze czerwonym. A jaki Actros MpIII jest naprawdę dowiemy się już za kilka miesięcy gdy będziemy mogli powoli oceniać jego trwałość, ekonomiczność oraz komfort pracy w kabinie. Póki co pozostaje nam nic innego jak wypatrywać tego auta na drogach – pierwsze egzemplarze już jeżdżą po Polsce. © Adam Paleń Specjalnie dla Forumsamochodowe.com Gwiazdka świeci jaśniej Actros oferuje ekonomiczne rozwiązania transportowe, praktycznie do każdego zastosowania, spełniając przy tym wciąż wzrastające wymagania dotyczące komfortu i bezpieczeństwa. Jednocześnie Actros dowodzi, że można przy tym również dobrze wyglądać. Technologia BlueTec® spełniająca wymagania norm Euro 4 i Euro 5 Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowej technologii SCR dla silników wysokoprężnych. Pozwala ona spełnić ekonomicznie zarówno wymagania normy Euro 4, jak i wchodzącej w życie w 2009 roku normy Euro 5. Mercedes PowerShift 2 Jak bardzo Mercedes-Benz zadowolony jest z unowocześnionego automatycznego systemu przełączania biegów Mercedes PowerShift 2, dowodzi fakt, że system ten jest wyposażeniem standardowym nowych pojazdów drogowych Actros. Źródło: http://www.mercedes-benz.pl Actros III. Zdjęcia mojego autorstwa. Mercedes, w sumie nie miałem z nim wiele styczności, ale ogólnie zawsze jestem pod wrażeniem wnętrza w kabinie ms, które jest bardzo przestrzenne. Stylistyka też jest świetna, ale z tego co wiem gorzej jest z awaryjnością. Mercedes chyba cały czas myśli o tym, by być na topie. Nic dziwnego - ma 6 konkurentów w Europie. Producent wprowadził kolejną limitowaną wersję. Nazywa się ona V8 Star Edition. Z zewnątrz niczym szczególnym nie zachwyca. Ma znaczek 1855 V8 Star Edition na drzwiach, emblemat V8 nad przednią atrapą, a także malowanie, które przyciąga wzrok bardziej niż w zwykłych modelach Actros MPIII. Aby kierowca mógł dobrze obserwować drogę w nocy zamontowano biksenonowe reflektory. W środku znajdziemy o wiele więcej bajerów: dwie leżanki, nawigację z dotykowym ekranem, 19-calowy telewizor LCD, Parktronic. Jeżeli podczas pauzy kierowca się znudzi może zagrać na wbudowanym Play Station 3. Silnik również robi wrażenie. To widlasta ósemka o mocy 550 KM! Auto rozpędzimy za pomocą 12-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Actrosa pomoże nam wyhamować Retarder Voith. Seria liczy jedynie 50 ciężarówek. Mercedes chyba cały czas myśli o tym, by być na topie. Nic dziwnego - ma 6 konkurentów w Europie. Producent wprowadził kolejną limitowaną wersję. Nazywa się ona V8 Star Edition. Z zewnątrz niczym szczególnym nie zachwyca. Ma znaczek 1855 V8 Star Edition na drzwiach, emblemat V8 nad przednią atrapą, a także malowanie, które przyciąga wzrok bardziej niż w zwykłych modelach Actros MPIII. Aby kierowca mógł dobrze obserwować drogę w nocy zamontowano biksenonowe reflektory. W środku znajdziemy o wiele więcej bajerów: dwie leżanki, nawigację z dotykowym ekranem, 19-calowy telewizor LCD, Parktronic. Jeżeli podczas pauzy kierowca się znudzi może zagrać na wbudowanym Play Station 3. Silnik również robi wrażenie. To widlasta ósemka o mocy 550 KM! Auto rozpędzimy za pomocą 12-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Actrosa pomoże nam wyhamować Retarder Voith. Seria liczy jedynie 50 ciężarówek. Obrazek Obrazek Obrazek Czytając to hmm wersja wyposażenia naprawdę baa...ardzo ciekawa. Podoba mi się o wiele niż black edition. Ciekawi mnie jeszcze czy jakaś polska firma skusi się na takie autko . Z tego co wiem jest to jakaś włoska wersja, więc pozostawałoby sprowadzanie. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |