ďťż

Mercedes-Benz Atego

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Mercedes-Benz Atego: wyjątkowa technologia, łatwość obsługi oraz wygląd
Nowa, jasno zorganizowana seria ciężarówek Mercedes-Benz Atego obejmuje ciągniki siodłowe oraz naczepy, o masie całkowitej od 6,5 do 15 ton. Poprzednia "ciężka" wersja Atego, dwu- i trzyosiowa, stanowi obecnie część całkowicie przeprojektowanej i powiększonej rodziny Mercedes-Benz Axor. Zawężenie serii Atego do lekkich i średnich ciężarówek doprowadziło do powstania precyzyjnie opracowanej koncepcji pojazdów do dystrybucji.
Do zalet, które Atego przejął w niezmienionej formie od swoich poprzedników, należy przede wszystkim nisko umieszczone wejście do kabiny, w najlżejszych wersjach tylko z jednym stopniem. Jest to związane z wyjątkowo niską ramą pojazdu, z dodatkowo obniżoną częścią przednią.
Atego 1222: niska rama, duża ładowność
Czterocylindrowy silnik OM 924 LA, o zwiększonej pojemności skokowej wynoszącej 4,8 litra, to nowy element serii Atego. Jednostka ta ma moc 160 kW (218 KM), a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 810 Nm. Łączy ona doskonałe osiągi z niewielką wagą: czterocylindrowy silnik jest lżejszy o około 100 kg od porównywalnego silnika sześciocylindrowego. Ta różnica w całości przekłada się na większą ładowność.

Tak samo jak poprzednio, nowy Mercedes-Benz Atego jest dostępny z czterema podstawowymi silnikami w serii 900, cztero- i sześciocylindrowymi. Czterocylindrowe silniki OM 904 LA, o pojemności skokowej 4,25 litra, osiągają moc od 90 kW (122 KM), poprzez 100 kW (150 KM), aż do 130 kW (177 KM). Serię uzupełnia nowy silnik OM 924 LA, o mocy 160 kW (218 KM). Sześciocylindrowe silniki o pojemności skokowej 6,4 litra osiągają moc od 170 kW (231 KM), poprzez 180 kW (245 KM), aż do 205 kW (279 KM). Wspólną cechą tych wszystkich jednostek napędowych jest fakt, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niskiej prędkości obrotów silnika - od 1200 obrotów/minutę do 1600 obrotów/minutę.

Mercedes-Benz Axor: całkowicie zmieniona i poszerzona seria
Seria ciężarówek Mercedes-Benz Axor została całkowicie zmieniona. Wizualnie i technicznie Axor jest zbliżony do Actrosa. Jest specjalnie przystosowany do dystrybucji ciężkich ładunków i w ofercie Mercedes-Benz stanowi obecnie łącznik pomiędzy nową serią Atego, a ciężarówkami Actros. Aby spełniać to zadanie, seria Axor została całkowicie przeprojektowana. Poza wcześniejszymi zestawami złożonymi z ciągnika siodłowego oraz dwu- i trzyosiowych naczep (4x2 i 6x2), seria obejmuje obecnie ciężkie dwuosiowe ciężarówki (4x2 i 4x4); jak również ciężarówki trzyosiowe o masie całkowitej pojazdu wynoszącej 25 ton (6x2) oraz 16 ton (6x4). Dzięki modułowemu systemowi konstrukcji, opracowanemu przez Mercedes-Benz, powstała cała rodzina ciężkich pojazdów ciężarowych, mniejszych od serii Actros, przeznaczonych dla branży dystrybucyjnej, transportu dalekobieżnego oraz budownictwa.

Nowe Axory są napędzane sześciocylindrowymi silnikami w układzie rzędowym, z serii 900, o pojemności od 6,4 l do 7,2 l. Stosowany jest także silnik OM 457 LA o pojemności 12,0 litra. Silniki z serii OM 906 LA dostępne są w dwóch klasach mocy: 170 kW (231 KM) oraz 205 kW (279 KM); a większy OM 926 LA uzyskuje 240 kW (326 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 810 Nm do 1300 Nm, a osiągany jest przy niskiej prędkości obrotów silnika - od 1200 obrotów/minutę do 1600 obrotów/minutę. Tak samo jak poprzednio, wielki silnik OM 457 LA o sześciu cylindrach w układzie rzędowym jest dostępny w klasach mocy 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM), oraz 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy osiągany przez najsilniejszą wersję wynosi 2100 Nm.

Nowy Axor wyposażony jest w hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz pneumatyczny system wspomagania hamowania, o stałym ciśnieniu wynoszącym 10 barów. Umożliwia on skrócenie trasy hamowania oraz zapobiega utracie mocy przy hamowaniu z dużym obciążeniem. Pojazdy przeznaczone dla budownictwa są jednak wyposażane w hamulce bębnowe, z uwagi na ryzyko zanieczyszczenia. W połączeniu z montowanym w opcji elektronicznie sterowanym systemem hamowania Telligent, Axor wyznacza nowe standardy bezpieczeństwa hamowania.

Mercedes-Benz Actros: pionier zmniejszonej emisji spalin
Dzięki nowej technologii BlueTec, ciężarówki Actros spełniają normę emisji spalin Euro-4, która zacznie obowiązywać od października 2006. Nowe silniki spełniają także normę Euro-5, która wejdzie w życie dopiero w październiku 2009. Łącząc ekologię i ekonomię, nowe ciężarówki Mercedes-Benz wyposażone w technologię BlueTec są doskonałym rozwiązaniem dla transportu drogowego przyszłości.

Przyszłość już dawno się zaczęła
Pierwsze ciężarówki i ciągniki siodłowe Actros, wyposażone w BlueTec, zostały dostarczone klientom w lutym 2005 roku. Sprzedaż rozpoczęła się od wielkich modeli, w klasach mocy od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM), z silnikiem typu V6. W nadchodzących miesiącach modele serii Actros i Axor, przeznaczone na dalekie trasy, będą stopniowo udostępniane w technologii BlueTec. Kiedy w październiku 2006 zacznie obowiązywać norma Euro-4, dostępna będzie pełna gama pojazdów do transportu na duże odległości, do dystrybucji, dla przemysłu budowlanego, a także pojazdy specjalnych zastosowań.

Za BlueTec przemawia wiele argumentów ekonomicznych
Wybierając pomiędzy pojazdami Actros BlueTec 4 Silniki o niskim poziomie emisji dzięki technologii SCR
Nowa technologia silników wysokoprężnych BlueTec firmy DaimlerChrysler opiera się na kombinacji wysokowydajnych silników oraz systemu obróbki końcowej spalin SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). System oczyszczania spalin, działający w oparciu o zasadę SCR, zamienia szkodliwe tlenki azotu w nieszkodliwe pary azotu i wody. Proces ten zachodzi w katalizatorze, a jako czynnik redukcyjny stosowany jest amoniak. Do tego celu używany jest nietoksyczny i bezwonny wodny roztwór mocznika. Rozwiązanie to stosowane jest w połączeniu z technologią SCR znaną jako "AdBlue". Całością procesu zawiaduje układ sterowania silnikiem, a reduktor AdBlue jest wtryskiwany w odpowiednich ilościach do strumienia gorących spalin z osobnego zbiornika.

Obecnie w Europie tworzona jest infrastruktura AdBlue, oparta o publiczne stacje paliw. Już teraz funkcjonuje system dostaw w oparciu o firmowe stacje paliw. Silniki nie wymagają stosowania paliwa o obniżonej zawartości siarki, dlatego też można bez problemów korzystać z nich w całej Europie. System BlueTec został zaprojektowany tak, aby działać przez cały okres użytkowania samochodu. Praktycznie nie wymaga konserwacji. Oznacza to, że nie ma on żadnego negatywnego wpływu na terminy przeglądów oraz wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w system BlueTec.
i BlueTec 5 należy wziąć pod uwagę czynniki ekonomiczne. Nabywcy nowych pojazdów Actros z technologią BlueTec wkrótce po zakupie mogą cieszyć się licznymi trwałymi korzyściami ekonomicznymi. Do września 2009 roku, 40-tonowe ciężarówki mające więcej niż cztery osie dają spore korzyści w aspekcie opłat na niemieckich autostradach, jeżeli spełniają już normę Euro-5.

W wielu innych krajach europejskich są planowane, lub już dostępne, rozmaite finansowe udogodnienia dla pojazdów użytkowych o wyjątkowo niskiej emisji spalin. Dodajmy do tego wyższą wartość, uzyskiwaną przy sprzedaży pojazdów używanych, oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Inżynierowie z Daimler-Chrysler ustalili, że jest ono do pięciu procent niższe w porównaniu do poprzednich ciężarówek Mercedes-Benz, wyposażonych w technologię Euro-3.

Mercedes-Benz Econic: specjalista do zadań miejskich
Spotykana zwykle w środowisku miejskim, wyodrębniona seria pojazdów Mercedes-Benz Econic wykorzystywana jest szczególnie często w usługach wywozu odpadów. Jest także często stosowana dla celów straży pożarnej, lotniskowych usług naziemnych, dostaw napojów oraz jako cysterna. Econic jest dostosowany do takich zadań, dzięki zastosowaniu niskiej kabiny oraz podłogi. Są one zamontowane na ramie z obniżoną częścią przednią, a całkowita wysokość ramy wynosi zaledwie 874 mm. Standardowe wyposażenie Econica obejmuje w pełni pneumatyczny system zawieszenia. Wprowadzony na rynek w kwietniu 1998, Econic zyskał renomę pojazdu szybkiego, efektywnego, łatwego w prowadzeniu i manewrowaniu, doskonale dostosowanego do warunków miejskich. Trzyosiowe modele z tej serii wyposażone są w aktywny układ kierowniczy oraz oś wleczoną lub pchaną, kierowaną elektrohydraulicznie.

Nowe systemy napędu z silnikami wysokoprężnymi oraz silnikami na gaz ziemny
Ciężarówki Econic dostępne są jako wersje dwu- i trzyosiowe, a ich dopuszczalna masa całkowita wynosi 18 lub 26 ton. Nowość w serii to czteroosiowa wersja z prawostronnym układem kierowniczym, o masie całkowitej wynoszącej 32 tony. Wszystkie modele napędzane są przez silniki sześciocylindrowe w układzie rzędowym. Oprócz silnika OM 906 LA w klasach mocy od 170 kW (231 KM) oraz 205 kW (279 KM), od wiosny 2004 dostępny jest także silnik OM 926 LA o mocy 240 kW (326 KM). Wszystkie modele Econic z silnikiem wysokoprężnym wyposażone są w 200-litrowy aluminiowy zbiornik na paliwo. Jako rozwiązanie alternatywne dla silników Diesla, Econic jest także dostępny z silnikiem napędzanym gazem ziemnym. Silnik na gaz ziemny - M 906 LAG - posiada pojemność skokową 6,88 litra i moc 205 kW (279 KM). Napęd przenoszony jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów Allison.

Napędzany gazem ziemnym Econic uzyskał certyfikat spełniania norm emisji spalin EEV - osiąga zatem wynik lepszy, niż norma Euro-5. W spalinach Econica zasilanego gazem ziemnym praktycznie nie ma cząsteczek stałych. Dodatkową zaletą jednostki zasilanej gazem jest jej wyjątkowo cicha praca. Jako rozwiązanie alternatywne dla silnika napędzanego gazem, możliwe jest zastosowanie połączenia silnika wysokoprężnego z ceramicznym filtrem cząsteczek stałych, wyposażonym w zintegrowany utleniający katalizator. Rozwiązanie to jest dostępne w nowo produkowanych pojazdach, ale może być także instalowane w już użytkowanych. Seria Econic uzupełniona została także o nowe wersje z mniejszym rozstawem osi, wynoszącym tylko 3450 mm. Wersje te są wyjątkowo łatwe w prowadzeniu i manewrowaniu, a średnica zawracania wynosi tylko 14,80 metrów.

Znacznie ulepszone wnętrze
Wnętrze nowego Econica także zostało mocno zmienione. Trzyosobowa kanapa została zastąpiona indywidualnymi fotelami wyposażonymi w zagłówki, tak jak w autobusie. Nowe wykładziny są antypoślizgowe i ułatwiają utrzymanie czystości w kabinie. Nad siedzeniem kierowcy zamontowano także cztery dodatkowe miejsca dla urządzeń zasilanych ze złącz typu DIN.


Atego znane jest na rynku juz od paru ladnych lat.
Wiem ale wychodzą nowe wersje atego.

Wiem ale wychodzą nowe wersje atego.
Az strach pomyslec jak jest naszpikowane elektronika. Mercedes byl bardzo dobry do czasow serii slynnej 814 itp. Atego juz ma ta elektronike, niby jakos sie spisuje(chociaz zanny mi przypadek ze auto nie pojechalo w trase ze wzgledu bledu komputera-nie moglo odpalic).Wieksza wada jest mechanizm wycieraczek po przebiegu ok 800 000km zaczyna chroboczec.Generalnie bardzo mi sie podoba Atego I (jako pasazer przejechane ok 6 tys km). Z relacji brata chwali sobie jednostke 170 konna na 12 ton calkowitej masy. Teraz auto obecnie ma przejechane ok 1mln km rocznik 2003, silnik jak zyleta. Wmieniany 2x rozrusznik,elementy eksploatacyjne i to wszystko
PS.Fotele moglyby byc troche wygodniejsze
UFFFFFFF dawno mnie nie bylo na forum



Z relacji brata chwali sobie jednostke 170 konna na 12 ton calkowitej masy. Teraz auto obecnie ma przejechane ok 1mln km rocznik 2003, silnik jak zyleta ten akurat silnik jest za slaby jak do autka, przy pelnym zaladowaniu trzeba dosc mocno go redukowac, a i na prostej nie ma czym wyprzedzac. Wiem z autopsji, niestety minimum 220-230 koni
zazwyczaj ladunek ma ok 2, 3 ton i daje jakos rade

zazwyczaj ladunek ma ok 2, 3 ton i daje jakos rade hm.. jak na tekie auto to w sumie polowa maxymalnego tonazu bo ma jakos (zaleznie od wersji) okolo 5-6 ton ladownosci i przy gornym pulapie niestety czuc brak tych "mustangow" i moment nieco za niski, ale swoja robote wykonuje dalej, wiec jest wytrzymaly
marcin87, a wiesz cos moze o wadzie konstrukcyjnej kabin modeli z 98-00 roku, szyby trzaskają bez przyczyny...
niestety nie wiem, pierwsze slysze o takim problemie .Moze winny jest mechanizm opuszczania szyby?(rozumiem ze boczne).
PS.W Actrosie MP2 jest skrzynia EPS a czy to nie jest automatyczna?Nigdzie nie moglem na zdjeciach znalezc lewarka do zmiany biegow...
Pozdro

Moze winny jest mechanizm opuszczania szyby?(rozumiem ze boczne). chodzi o frontala
mozliwe
Tak logicznie myslac, to szyby moga pekac ze wzgledu na zbyt niska wytrzymalosc kabiny, mala odpornosc na skrecanie...ciekawe, jak drzwi pracuja tez w czasie jazdy.

Tak logicznie myslac, to szyby moga pekac ze wzgledu na zbyt niska wytrzymalosc kabiny, mala odpornosc na skrecanie no wlasnie i z tego co sie dowiadywalem to MB naklejal jakies specjalne uszczelki w dole szyby i kurna teraz echo...
Popieram poprzedników - praktycznie tylko mała wytrzymałość kabiny na skręcanie może powodować "samoistne" pękanie szyby... Po prostu kabiny są zbyt "sztywne"... Coś takiego jak pękniecie szyby może się wtedy zdarzyć nawet przy podjeżdżaniu na zbyt wysoki krawężnik...

Popieram poprzedników - praktycznie tylko mała wytrzymałość kabiny na skręcanie może powodować "samoistne" pękanie szyby no i kurna o to chodzilo! dzieki nareszcie, nie wiedzialem czym to dokladnie bylo spowodowane...
Cieszę się że mogłem pomóc


I starsza generacja:




  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.