ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.FIA postanowiła dokonać wiele zmian w sporcie i regulaminu F1.oto kilka z nich : OPONY Po 10 sezonach na rowkowanych oponach, w 2009 roku Formuła 1 powróci na slicki, co ma zwiększyć znaczenie przyczepności mechanicznej w stosunku do aerodynamicznej. Bez rowków, przyczepność wzrośnie o około 20 procent, co niesie za sobą znaczny wzrost wydajności. Jednakże wzrost ten zostanie skompensowany poprzez znacznie ograniczony poziom docisku aerodynamicznego (objaśnienie poniżej). Końcowym efektem powinno być zredukowanie wydajności w szybkich zakrętach. Kierowcy nadal będą mieli do wyboru dwie mieszanki opon na suchą nawierzchnię i ponownie obu będą musieli użyć w trakcie wyścigu. KERS Od sezonu 2009 zespoły będą miały możliwość wykorzystywania systemu odzyskiwania energii kinetycznej (Kinetic Energy Recovery System – KERS), by poprawić osiągi swoich samochodów. Jak sama nazwa wskazuje, KERS odzyskuje (zwykle marnowaną) energię kinetyczną, generowaną podczas hamowania bolidu. Ta energia jest magazynowana przy użyciu mechanicznego koła zamachowego lub baterii elektrycznych i dostępna dla kierowcy na każdym okrążeniu poprzez przycisk "doładowania" na kierownicy. Zgodnie z obecnymi przepisami uzyskiwana moc oscyluje wokół 80 koni mechanicznych, dostępnych przez tylko 7 sekund na okrążeniu. Może to odjąć kilka cennych dziesiątych z czasu okrążenia, jednak wielkość i waga systemu będą miały wpływ na rozmieszczenie masy samochodu – to również trzeba wziąć pod uwagę. SILNIK Teraz kierowcy muszą używać tego samego silnika przez trzy kolejne wyścigi, w przeciwieństwie do sezonu 2008, gdzie silnik musiał wytrzymać dwa wyścigi. Planowane jest również wyrównanie osiągów silników poszczególnych zespołów, jednak sposób wykonania tego nie został jeszcze uzgodniony. AERODYNAMIKA Wraz ze slickami jest to największy obszar zmian na sezon 2009. Docisk będzie dramatycznie zredukowany, a i nadwozia bolidów będą znacznie "czystsze". Dzięki nowym przepisom znikną wszystkie owiewki, skrzydełka czy kominy. Poza ogólną redukcją wydajności aerodynamicznej, zmiany mają na celu zwiększenie liczby wyprzedzeń. Ma to nastąpić dzięki zmniejszeniu podatności bolidów na turbulencje podczas bliskiej jazdy za innym samochodem. Najbardziej oczywiste zmiany dotyczą przedniego i tylnego skrzydła. Przednie skrzydło będzie niższe (75 mm ze 150 mm), szersze (wcześniej 1400 mm, teraz 1800 mm – czyli tyle samo, co szerokość bolidu) i z ruchomymi płatami. Kierowcy będą mogli dokonać dwóch zmian kąta nachylania płatów na jednym okrążeniu. Dopuszczalne będą korekty w zakresie sześciu stopni.Tylne skrzydła staną się wyższe (do 150 mmm by znajdowały się na tym samym poziomie co wierzchołek pokrywy silnika) i węższe (750 mm z 1000 mm). Także tył samochodu został zmieniony. Dyfuzor został przesunięty do tyłu, jego przednia krawędź znajduje się teraz na równi (zamiast przed) z tylną osią. W dodatku, dyfuzor został wydłużony i zwiększono jego wysokość. Wszystkie te zmiany mają na celu zredukowanie możliwości generowania docisku. TESTY Limit testów w roku 2008 wynosił 30 tysięcy kilometrów. Oczekuje się zmniejszenia tego limitu do 20 tysięcy kilometrów w związku z redukcją kosztów prac rozwojowych. Źródło : www.f1wm.pl Red Bull pokazuje wszystkie zmiany jakie doszły w tym sezonie,na filmiku możemy zobaczyć jak bolid z sezonu 2008 zmienia się na 2009. Polecam Przednie skrzydło jest niższe ale szersze, wiele wlotów powietrza zniknęło, tylne skrzydło węższe ale wyższe ma to duży wpływ na przyczepność \samochodu. Każdy zespół może podczas sezonu użyć tylko 8 silników czyli jeden na 3 wyścigi a nie jak w poprzednim sezonie jeden na dwa wyścigi. Do zmian zapisuje się także KERS który odpowiada za odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania, także dzięki tego kierowca ma dodatkowe 82KM może je wykorzystać przez 6sekund podczas jednego okrążenia, ale niestety ten system jest ciężki. Zapraszam do oglądania filmiku Ciekawe jakie czasy będzie kręcić już niebawem ruszy F1 |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |