ďťż

Polska ciężarówka JELCZ - historia

       

Wątki


I m lucky I m here with my someone.

Troszkę historii:
W 1952 roku zapadła decyzja o wykorzystaniu do celów produkcyjnych zniszczonych działaniami wojennymi hal byłej niemieckiej fabryki zbrojeniowej w Jelczu k. Oławy. Powołano wówczas przedsiębiorstwo o nazwie Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych. Po odbudowie w zakładach tych opracowywano i produkowano różnorodne nadwozia przystosowane do montażu na ramach samochodów Lublin i Star.

Pierwsza ciężarówka wyprodukowana w 1963r.
W 1963 r. w Jelczańskich Zakładach Samochodowych zmontowano 702 sztuki zmodernizowanych samochodów Żubr A 80, wyposażonych w silniki S-560.
Oto modele ciężarówek które produkowano w Jelczańskich Zakładach Samochodowych
Jelcz 315 – pierwszy samochód marki Jelcz – modyfikacja Żubra A 80.
Jelcz 317 – ciągnik siodłowy powstały w oparciu o konstrukcję Jelcza 315.
Jelcz 318
Jelcz 420 – opracowany w JZS w 1978 r. – unowocześniony 8-tonowy samochód, którego badania rozpoczęły się w 1980 r. Wszystkie produkowane potem samochody Jelcz pochodziły z rodzin 400 i 600

DALSZA CZĘŚĆ INFORMACJI NA TEMAT JELCZY I MODELI W OSOBNYCH TEMATACH!
Zapraszam


Jelcz to fajna marka, wytrzymałe jak na produkcję pod egidą ZSRR.
Głównie ZSRR ich używał.

Tak więc musiały być bardzo wytrzymałe.

Pozdrawiam !!
BAJO !!
Wersje eksportowe wywożone były m. in. do NRD... Miały lepsze silniki i skrzynie biegów przy silniku - a nie przy tylnym moście...



Głównie ZSRR ich używał.

Kolego ZSRR miał swoje maszyny takie jak ZIŁ, URAL, KRAZ czy KAMAZ i jeśli używali tam jelczy to tylko przypadkiem.

Tak jak napisał Adam - eksportowe egzemplarze szły na zachód i południe.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.