ďťż
WÄ tki
|
I m lucky I m here with my someone.Jak to wkońcu jest z tymi poślizgami w zakręcie w autach przednio napędowych i tylno napędowych ?? Auto Świat i Motor piszą zupełnie inaczej. Oczywiście wiadomo i proszę to uwzględnić, że w czasie przyśpieszania większy ciężar idzie na tylne koła (przednie są odciążone) a w czasie hamowania większy ciężar idzie na przód (tylne odciążone).Auto Świat nie rozpisywał się zbytnio o poślizgach. Napisali tylko, że w autach z przednim napędem najczęściej będzie występował poślizg podsterowny (za duzo gazu podsterowność a za mało nadsterowność), a posiadacze aut z tylnym są narażeni przede wszystkim na nadsterowny. Tak samo pisze w większości artykułów w internecie. Motor natomiast napisał, że "tendencja do nadsterowności czy podsterowności nie ma związku z tym czy samochód ma przedni czy tylny napęd". No i w opisie zakrętu ogólnie nie rozróżniając na napęd przedni i tylny: "Jeźda w zakręcie (tendencja do poslizgu - dynamiczna jazda w zakręcie): Przy niskich prędkościach (do około 50km/h) na śliskiej drodze auto będzie zwykle podsterowne, a przy dużych prędkościach (np. 100km/h) powstaje ryzyko nadsterowności." Tutaj dam jeszcze link do takiego jednego artykułu: http://www.knight-rider.pl/artykul19.php Wkońcu kto ma rację a kto kłamie. Proszę napisać jak się będzie zachowywać na zakręcie samochód z przednim napędem na prędkości do 50 a jak na dużej np 100 oraz auto z tylnym napędem w tych samych sytuacjach. Bo te 2 artykuły sa zupełnie różne od siebie i ktoś nie ma racji. Ja bym się w aucie przednio napędowym na dużych również spodziewał mimo wszystko poslizgu podsterownego. Poślizg nadsterowny jak pisze na podanej stronie może być tylko przez ujęcie gazu. Jakim sposobem auta tylno napędowe mogą wpaść w poślizg podsterowny skoro i przy gazowaniu i przy hamowaniu podobno występuje nadsterowność ?? No i kiedyś na jakiejś stronie czytałem, że rodzaj napędu ma znaczenie tylko do prędkości około 40km/h. Która gazeta kłamie ?? Pozdrawiam. 1. Czy jest sens zakłądać nowy temat skoro jeden o tym już kiedyś zakładałeś i się tam wypowiadaliśmy... 2. 4. Co do art. w Motorze to trochę prawdy w tym jest ze względu właśnie na rozkład masy. Jak masa jest z przodu to większa szansa na podsterowność w zakręcie, natomiast przy większości masy z tyłu (jak w maluchu) przy zbyt szybkim zakręcie mamy piruecik. A nie raczej odwrotnie ? Że jak większa część masy jest z tyłu to podsterowność, większa z przodu nadsterowność ?? No i generalnie chyba Auto Świat bardziej się postarał. Jakoś nie wyobrażam sobie takiej RWD jak np Omega w podsterowności, raczej w nadsterownośći, natomiast takiej FWD np Astry w nadsterowności (chyba że po odjęciu gazu lub przy przyhamowaniu). jednym słowem w RWD chyba nie za często spotyka się z podsterownością i w FWD z nadsterownością. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |